feb
15

AC33 - Ők mondták. 

Írta: egyse
Idézetek a Sajtókonferenciáról. Íme pár fontos részlet a két sajtókonferenciáról, melyet az első futam győztese a BMW Oracle Racing Team és az Alinghi tett.

BMW Oracle Racing Team (USA):

 


James Spithill (AUS) a BMW Oracle Racing Team (USA) kormányosa


Nyilvánvalóan nagyon érdekfeszítő volt a rajt. Képesek voltunk fogást találni rajtuk. Ez olyasvalami volt, amin elég régóta gondolkodtunk.Ahogy elkezdődött, úgy tűnt, hogy talán rájuk tudunk verni egy büntetést, ezért elég keményen nyomtam. Nyilvánvaló volt, hogy elég közel leszünk hozzájuk és elég nehéz időket éltünk át, miközben lassítani próbáltuk a hajót. Nagyon jó ellenőrző helyzetben voltunk akkor, és ahogy telt az idő azon kaptuk magunkat, hogy csávába kerültünk, ugyanakkor egy „well done”-t is érdemel az Alinghi, mert nagyon jó munkát végeztek, ahogy onnan kijutottak.”


„Még nagyon sokat kell tanulnunk.  A mai nap megmutatta, hogy még nem vagyunk azon a felkészültségi szinten a verseny tekintetében, amikhez az ilyen kampányokban hozzászoktunk. De egy nagyon jó kis akciódús rajt volt.”

 

Larry Ellison (USA) csapat alapító és afterguard a BMW Oracle Racing Team-nél (USA)
„Azt hiszem az érzelmeim akkor törtek felszínre, amikor úgy tűnt, hogy 3,5 csomós szellőcskében fogunk versenyezni. Russell és én a hajón voltunk, amikor azt az információt kaptuk, hogy 20 percen belül talán vitorlázunk és ennek hatására azonnal azon voltunk, hogy minél több embert és minél több tárgyat lejuttassunk a hajóról, hogy olyan könnyű súllyal vitorlázhassunk, ahogy csak lehet, mert nagyon-nagyon gyenge volt a szél. Le kellett szállnom a hajóról, ahogy Russellnek is. Így minimum legénységgel vitorláztunk. Szóval úgy gondolom ez így sokkal stresszesebb volt erre figyelni, mint vitorlázni.”


Russell Coutts (NZL) CEO és afterguard a BMW Oracle Racing Team-nél (USA)
„Azt hiszem, még nagyon az elején vagyunk. Még a sorozat előtt azt mondtam, hogy nem lesztek képesek következtetéseket levonni az első pár eltelt perc alapján ezeken a versenyeken… de mi van azzal a győzelemmel…?”
„Nagyon jónak tűnt ma a helyzet onnan, ahol én ültem. Azt hiszem a csapat jó munkát végzett. A srácok a fedélzeten nagyon szép futamot vitorláztak végig, eléggé hibátlan volt. Volt némi gondjuk a rajtnál, ilyesmi megeshet ezeknél a hajóknál, de nagyon-nagyon boldogok vagyunk azzal, ahol állunk, de még nagyon kis utat tettünk meg ebben a sorozatban. Annyi munka áll előttünk. Tudjuk, hogy a legjobb csapattal állunk szemben és biztosan nem fogjuk levenni a lábunkat a gázpedálról. Megpróbáljuk tovább növelni a teljesítményünket.”

 

Larry Ellison (USA) csapat alapító és afterguard a BMW Oracle Racing Team-nél (USA)
„A rendszer egyik része, amire a legbüszkébbek vagyunk, az a szárny.”
„Ma azt mondtam, hogy a vitorlázás sokkal nehezebb, mint egy software céget üzemeltetni!”

 

Russell Coutts (NZL) CEO és afterguard a BMW Oracle Racing Team-nél (USA)
„Azt hiszem, túl korai lenne még sok következtetést levonni. Még csak egy futam ment le a sorozatból. Majd a sorozat végén meglátjuk a szárny relatív értékeit.”


James Spithill (AUS) a BMW Oracle Racing Team (USA) kormányosa
„Hogy őszinte legyek, azt hiszem elég jól viseltük a feszültséget, úgy gondolom elég jól kezeltük a pályán végig. Ez egy volt azok közül a dolgok közül, aminek köszönhetően a hajó még a vezető pozícióban is folyamatosan teret nyert. Talán már említettem, hogy úgy gondolom JK (John Kostecki), nagyon szép munkát végzett, abszolút jól elkapta a ritmust hátszeles szakaszon. Teljesen megbízom benne és a meteorológus csapatban.”


„Nagyon-nagyon ravasz és nagyon-nagyon pöffös volt a szél”


„ Persze jó volt látni a fiúkat ilyen nyomás alatt, hogy egyáltalán nem viselte meg őket. Mindannyian arra figyeltek, amit tenniük kellett, ami nem volt más, mint hogy a hajó minél gyorsabban vitorlázzon.”

 

 

 

ALINGHI (SUI):


Brad Butterworth (NZL) kormányos/taktikus az Alinghi-nél (SUI)

„Próbáltuk tartani a távolságot a hajók között, azt hittük eleget tettünk ezért, de nyilvánvalóan nem így történt. Történt néhány érdekes elindulás és megállás, lavórban, hátramenetben, mind csupa olyan, amit még többtestűn sosem csináltunk.”


Ernesto Bertarelli (SUI) kormányos és csapatkapitány az Alinghi-n (SUI)
„A rajtnál a büntetés kiosztását követően nagyon is jól esett, hogy lecövekeltek, míg mi el tudtunk rajtolni. A szél elég gyorsan megváltozott. Hat vagy hét csomó volt a starteljárás idején a szél, majd a rajtot követően szinte rögtön azzal lepett meg minket, hogy gyorsan megerősödött 12 csomósra, és mi úgy gondoltuk jól tettük a dolgunkat. De behozták az elmaradásukat. Vitorlát kellett cserélnünk, ami lelassított minket, és ők ma nagyon gyorsak voltak, ami azt bizonyítja, hogy a szárny egy elég nagy fegyvertény.”

 

Brad Butterworth (NZL) kormányos/taktikus az Alinghi-nél (SUI)
„Nyilvánvalóan megmutatták, hogy milyen gyorsan képesek elindítani a hajójukat. Annak ellenére, hogy nagyon rosszul sikerült  a rajtjuk, végül komoly elönnyel értek célba. Amikor szemben ülsz velük, utolérnek, majd körbevitorláznak, az már sebesség.”

 

Ernesto Bertarelli (SUI) kormányos és csapatkapitány az Alinghi-n (SUI)
Valójában túl sok vitorlafelületünk volt a verseny nagyobbik felében. Nem voltak meg azok a beállításaink, amiket szerettünk volna. Egy kicsit több szelünk volt, mint amire számítottunk, szóval nem hiszem, hogy a vitorlafelület túl sokat számított volna. Úgy gondolom, hogy a szárny nagyon sokoldalú, különféle kondíciók között, de nem vagyok biztos benne, hogy  a vitorlafelület nagysága számított volna.”

 

Ernesto Bertarelli (SUI) kormányos és csapatkapitány az Alinghi-n (SUI)
Egyáltalán nincs bennem sajnálkozás vagy frusztráció. Valójában nagyon jól éreztem magamat ma a vízen. Ez versenyzés. Nyersz, veszítesz ez a játék része. Mindent beleadtunk, amit az elmúlt két és fél évben megtanultunk. Szóval nincs semmi, ami miatt frusztráltnak kéne éreznünk magunkat, vagy szégyellnünk magunkat. Ismét csak azt tudom mondani, hogy a Kupának még nincs vége. Még mindig van egy verseny előttünk. Át kell, hogy haladjanak a célvonalon, be kell, hogy fejezzék a versenyt és két pontot kell szerezniük.”


Ernesto Bertarelli (SUI) kormányos és csapatkapitány az Alinghi-n (SUI)
„Ha ti az én helyemben vagytok, azzal a tíz évvel a hátatok mögött és azzal a csapattal, ami jelenleg a rendelkezésemre áll és a lehetőséggel, hogy még egyet versenyezhettek, vagy akár kettőt is az Amerika Kupáján, akkor nem nevezhetsz egyetlen napot sem nehéznek. Ezek mind-mind jó napok. Ma csak az történt, hogy ők gyorsabbak voltak, és egy nagyon jó kis futamot vitorláztak végig.”

 

„Vesztettünk és én megtanultam már az évek során, hogy a vereség is a versenyzés és vitorlázás élvezetének a része.”

 

Forrás: www.sailing.hu


egyse