már
16

Kiemelt hírünk: LVT Auckland 3-5. nap 

Írta: egyse
Kiemelt hírünk: LVT Auckland 3-5. nap A verseny utóbbi három napján csak kettőn sikerült versenyezni. Pénteken spóroltak a hajókkal a 25 csomós szélben.

Csütörtökön friss szél fogadta a versenyzőket, ami több izgalmat ígért, mint a korábbi napok. Ráadásul a pályát jóval közelebb hozták Auckland partjaihoz, a nézők nagy örömére. A futamok megtekinthetőek teljes hosszukban a verseny nyitóoldalán.

© Paul Todd/outsideimages.co.nz | Louis Vuitton Trophy, Auckland - New Zealand



Ahogyan várható volt a nap meccsének a brit TeamOrigin és a helyi favorit Emirates Team New Zealand futama ígérkezett. A britek legsikeresebb vitorlázója Ben Ainslie a jobbot akarta rajtnál, míg Barker a balra szavazott. A rajtnál a kiwik helyezkedésüknek köszönhetően kifordulásra kényszerítették a TeamOrigin csapatát, akik 9 fordulóval később már 3 hajóhosszal mentek. A felső bóját 14 másodperccel előbb is vették. A kiwik végig komoly nyomást gyakoroltak a britekre, amelynek meg is lett az eredménye, mert a leebójához közeledve Ainslie egy pöff hatására gyorsan kényszerült új döntést hozni és nem volt elég ideje a legénységnek lereagálnia, amely egy törött spinnakerbummot eredményezett, ráadásul a génua sem ment fel és a spi sem jött le, így kiállni kényszerültek.



A második futamban az All4One ismét olasz hajót vert meg, ezúttal az Azzurra csapatát sikerült leszorítani a térképről még az első pályajel előtt. Ez kulcsfontosságú momentuma volt a futamnak és 46 mp-el hozta is azt a francia-német koprodukció.



A harmadik futamban talált magára a Mascalzone Latino Audi és be is gyűjtötte első győzelmét az ALEPH Sailing Team ellenében.



A negyedik futamban a Terry Hutchinson kormányozta Artemis verte meg a Karol Jablonski által vitt orosz Synergyt, akik már a rajt előtt begyűjtöttek egy büntit egy közeli halzolás miatt. A rajt után fej-fej mellett haladtak, de a megnyitott fordulóháborúban az oroszok maradtak alul, folyamatosan növelve lemaradásukat. Ugyan túl messzire nem keveredtek és a nyomást végig gyakorolták ellenfelükre, utolérni már képtelenek voltak.



A következő napon tovább erősödött a szél, az AC hajók a parton maradtak, a kiwik viszont a módosított TP52-esüket tesztelték, mely nagyobb vitorlázatot, nehezebb bulbát, új orrdíszt és a megváltozott egyensúlyi állapothoz igazított kormányt kapott. A szélcsatornás teszteket helyben végezték el, és ennek eredményeképpen még egy új gennaker is kinéz a csapatnak.

© Chris Cameron/ETNZ



Új hajó is épült a télen, a TeamOrigin csapata számára, melyet a már-már legendás argentin Juan Kouyoumdjian számítógépe köpött ki magából és állítólag annyira radikális, hogy Cascaisban, a 2010-es Audi Medcup nyitóversenyén jó nagyot fogunk ámulni.



Az ötödik nap jelentősen gyengült a szél, amely meglepetést is hozott. A TeamOrigin ismét magára irányította a reflektort, bár ehhez ellenfele manőverére is szükség volt, akik ma a franciák, pontosabban az ALEPH csapata volt. A rajt előtt egy időben jól kitolt dial-up megszakítását méretezték el a csapatok. Az angolok beggelve próbáltak baloldali pozícióból leejteni balcsapásra úgy, hogy hajójuk orra éppen elcsússzon a még mindig lobogtató ellenfél fara mögött, csak azzal nem számoltak, hogy az ALEPH is manőverbe kezd ugyanebbe az irányba, így annak feneke pont hajójuk orra fele közeledett. A zsűri a franciákat hibáztatta a manőver késői megkezdése miatt, amely akadályozta ellenfelüket a tisztára vitorlázásban, plusz kaptak egy pont levonást is az ütközés miatt, amely cseppet kilyukasztotta ellenfelük hajójának orrát. A futamot amúgy simán nyerte az Origin.



A második futam szintén figyelmetlenségen úszott el. A svéd Artemis komoly 120 méteres előnyt épített fel az első cirkálószakaszban az olasz Azzurra ellen, majd mikor a decken kitették a spibummot előre és a leejtésnél már húzták is fel az árbocbekötésnél lévő végét, a másik ezzel a lendülettel be a vízbe és így rommá is tört, persze a spi ekkor már fent volt, amellyel emiatt olyat halásztak, amit még az öreg új-zélandi halászok is megirigyeltek volna.



Az ETNZ csapata a rajtnál szorította ki enyhén ellenfelét az All4One-t, innét pedig számukra sima út vezetett a győzelemig, így Dean Barker csapata továbbra is egyedüliként veretlen.



A Mascalzone Latino Audi csapat pedig ismét győzelemmel térhetett nyugovóra, ezúttal a Synergy Russian Sailing Team ellen. Ugyan az oroszok az első keresztezést vitték, nem tudták megtartani előnyüket, és az olaszok, ha szoros küzdelemben is, de leverték őket.



Négy futam után az állás:

1. Emirates Team New Zealand, 4-0, 4 pont

2. Azzurra, 3-1, 3 pont

=3.All4One, 2-2, 2 pont

=3.Artemis, 2-2, 2 pont

=3.Mascalzone Latino Audi Team, 2-2, 2 pont

=3.TEAMORIGIN, 2-2, 2 pont

7. ALEPH Sailing Team, 1-3, 0 pont (1 pont levonás az ütközés miatt)

8. Synergy Russian Sailing Team, 0-4, 0 pont


Képeket készítette: © Artemis/Paul Todd outsideimages.co.nz/LVT Auckland

 

Forrás: sailing.hu


egyse