ápr
27

Kenesén, idén elöször 

Írta: egyse
Kenesén, idén elöször Szeszélyes tavaszi szélviszonyok közepette zajlott az Opel Gaál Kenesei Szezonnyitó ODT Balatonkenesén

2010. április 24-én és 25-én Balatonkenesén rendezte meg a Kenese Marina-Port Vízisport Egyesület az Opel Gaál Kenesei Szezonnyitó és Tavaszi Regattát, amely az öt állomásos One Design Trophy első fordulója is volt egyben. A hagyományokhoz híven a YS osztályok túraversenye pedig a Balatonkenes-Balatonaliga-Balatonalmádi-Balatonkenese útvonalon zajlott.



Sajnos a szélviszonyok meglehetősen kedvezőtlenül alakultak, hiszen a kétnapos, eredetileg hat futamosra tervezett pályaversenyen csupán egyetlen osztály az Asso, tudott 3 futamot vitorlázni, a többi osztály pedig 1 vagy két futamot teljesíthetett a két napon. Az idei szezon első nagyhajós pályaversenyén 9 osztály (Asso, 8MOD, Melges, Nautic, Elliott770, S22, J24, SR, Dragon) 75 egységének 300 versenyzője szállt vízre.



Szombaton a 10.00 órás rajtra igen gyenge 2 m/S-os ÉK-i szél fogadta a népes mezőnyt. Az ASSO, 8MOD, Melges hajóosztályok még viszonylag normál tempóban tudtak elrajtolni, a Nautic egységek már igen lassan hagyták el a rajt területet. Az Elliottok és S22-esek még elrajtoltak ugyan, de mire a a J24-es osztály a rajtvonalra ért, már 180 fokot fordult a szél és így a rajt után néhány perccel a rendezőség kénytelen volt érvényteleníteni a futamaikat. Szombaton a továbbiakban már a J24-es, Sudár Regatta és Dragon egységek számára egyetlen futamot sem tudtak rendezni. Szombat estére azért jutott program, hiszen akkor tartották a Dockyard Bajnokok Bajnoksága díjkiosztóját, valamint a 2009. évi One Design Trophy eredményhirdetését, ahol Kutassy László által készített exkluzív üvegdíjakat kaptak a legjobbak. A túraverseny legjobbjait is megtapsolták a vitorlázók.

Vasárnap az előrejelzések biztatóbb szélviszonyokat jósoltak, így a 9 órás rajtra reményteljesen hajózott ki a 300 fős mezőny. Eleinte úgy tűnt, hogy stabil 2-3 m/s-os kelet i szél kitart majd és több futamot is vitorlázhatnak a versenyzők, de sajnos a forgatókönyv szinte majdnem megismétlődött hiszen 11.00 óra körül, akárcsak az előző napon, fordult és jelentősen gyengült a szél. Egy érvényes futamot vasárnap minden hajóosztály vitorlázott, az Assok még egy rövidített harmadik futamot is tudtak teljesíteni, de a 8MOD osztálynak már érvényteleníteni kellett a rajt után néhány perccel a 3. futamot. A rendezők még bizakodtak, hogy megjön a beígért  4-6 m/s-os É-ÉK-i szél, de sajnos több órás várakozás után, 13.00 órakor végül a három lövés véget vetett a versengésnek.

 

A díjkiosztón azért lelkesen tapsoltak a csapatok az év első nagyhajós versenyén, abban bizakodva, hogy lesz még szél, és lesz  még verseny az idén  a Balatonon. Az Asso osztályban Majthényi Szabolcs vezette Fantomasso győzedelmeskedett, a 8MOD egységek közül a Raiffeisen örülhetett az aranynak Pfeninberger András kormányzásával, a Melges flottában a Favonius, Nagy Zsolt Csaba vezényletével győzött. A Nautic egységek közül Galánta Gergely a Classikával végzett az első helyen, az Elliott 770 osztályban Münch István, az ISA PUR kormányánál teljesített a legjobban. A S22-eseknél a Bilfingerberger, Belle Örs kormányos vezényletével szerezte meg az első helyet, a legnépesebb J24-es osztályban, nagy meglepetésre  a  Dr Farkas Tamás és csapata érmei csillogtak a legfényesebben. A Sudár Regattá közül a SzázxSzép legénysége, Dr Szörényi Gábor kormányossal állhatott a dobogó legmagasabb fokára, a Dragonoknál pedig Nedbál Noel kormányossal az Atlantis lett az első.



A túraversenyt a YI-es kategóriában a Salánki Tamás kormányozta a  La Díva nyerte, az összevont YSII-YSIII egységeknél pedig a Benke Kálmán kormányozta Oteki győzdelmeskedett.

EREDMÉNYEK:

Túraverseny végeredmény

SUDÁR REGATTA

SCHOLTZ22

MELGES24

J24

ELLIOTT

DRAGON

ASSO99

8mOD

NAUTIC

 

 

 


egyse