sze
13

Spirit Kupa 2010 - 3,4 és 5 nap 

Írta: egyse
Spirit Kupa 2010 - 3,4 és 5 nap Kutics Krisztián és csapata nyerte a Spirit Kupát.

3. nap

Kuticsék verhetetlenek

Előd Botond megszorongatta Alibánékat a befutónál

Visszatért a nyári meleg a Spirit Kupa harmadik napjára és szerencsére szél is fújt hozzá. Ruji egy 30 tengeri mérföldes túrafutamot rendezett Sali és Zadar között. A mezőny keleti irányú, 12 csomós szélben tisztán rajtolt, majd cirkálva haladt az első pályajelig, Mali Lavdara-szigetig. Lassan papírformaszerűen az összetettben is vezető Kuticsék értek fel elsőként és húztak hátszél vitorlát. Második helyen kerülte a szigetet a szintén éllovasnak számító Alibán András és legénysége, majd Prédl Andrásék következtek, akik felszívták magukat erre a futamra. Az élbolyban haladt még Előd Botond és csapata, valamint Limoneti Benoit Tamásék és Sabján Annamariék. Kicsit lemaradva a mezőnytől, utolsóként fordult a spinnakeres szakaszra Tóth Ádám Balázs és legénysége, de sikerült némi sebességet összeszedniük azáltal, hogy újabb állításokat végeztek a hajón. Az élen Kuticsék vitorláztak végig, simán nyerték a futamot, miközben néhány csapat izgalmakban gazdag befutót produkált. A második helyen valamennyi fölénnyel haladtak Alibánék, de a célvonalhoz érve annyira rájuk jöttek Előd Botondék, hogy mindössze 1 másodperc volt a különbség a két hajó közt. Alibánék ugyan megtartották a második helyüket, de Előd Botond legénysége nagyon megszorongatta őket. Alibánék második helyezése azonban nem rendezte át az összetett állást, Elődék maradtak a másodikak, de már csak pontegyenlőséggel, így megtarthatják narancssárga jelölő pólójukat. Hasonló célba érkezés történt a 4.-5. helyen is. Sabján Annamariék sokáig tartották a stabil 4. helyüket, de a célvonalat egy picivel Prédl Andrásék szelték át előbb. Prédléknek nagyon jól ment egész nap a versenyzés, összhangban volt a csapat. Limonetiéknek is feküdt ez a pálya, a hátszeles részen sokat javítottak pozíciójukon. Rácz Péterék szintén örülhetnek az eredményüknek, ma ők vezették végig a középmezőnyt. Úgy tűnik, hogy Ormándlaki Áron, aki Litkey Farkas csapatának oszlopos tagja, még nem pörgött fel, mert egyelőre inkább a mezőny végével próbál versenyezni. A mezőny szinte teljesen egyben maradt még ezen a hosszú távon is, a két különböző kikötőből érkezett flotta valóban szinte egyforma, egyértelműen a tapasztalat és a tudás dominál.



4. nap

1. futam - pályaverseny

30 csomós Jugó, zord tengeri körülmények

Zadar nyüzsgő marinájában napsütés köszöntötte a Spirit Kupa résztvevőit, mégis kissé zord tengeri körülmények között versenyeztek a csapatok. A 28-30 csomós Jugó igazi kihívás elé állította még a rutinos vitorlázókat is, de persze ez senkinek sem szegte kedvét. Most nagyon fontos volt a tapasztalat, ezért páran úgy döntöttek, hogy biztonsági okokból kihagyják a futamokat, és motorral mennek át a következő helyszínre, Zut-szigetére. A Zadar előtti vízterületen, először egy két körös up & down pályát mentek a versenyzők, melynek során, a hátszeles szakaszon senki sem húzott spinnakert, hiszen helyenként 30 csomó fölötti befújások is jöttek, és természetesen reffelt vásznakkal ment mindenki. Kuticsék ezúttal nem rajt cél győzelmet arattak, Alibánékat a kreuzbója másodszori kerülésénél tudták csak megelőzni. Kuticsék mögött Alibánék és Előd Botondék csatároztak egymással a 2. helyért, a lee bóját Alibánék kerülték elsőként, aztán Elődék, és ez így is maradt az ismételten szoros befutójukig. Skala Zoltánéknak úgy tűnik a pályaverseny fekszik igazán, függetlenül a szél erősségétől. Volt már egy harmadik helyük ilyen típusú futamon, ezúttal pedig a negyedik helyen értek célba, sokat javítva ezzel összetett helyezésükön. Prédl Andrásék is megküzdöttek az elemekkel, ötödikként érkeztek a célba, utánuk pedig Bajusz Andrásék, majd Krauth Balázs és legénysége. Schulek Csaba és lánycsapata ezúttal a 8. helyen végzett, ami nagyszerű eredmény, hiszen a hölgyek nagy része teljesen kezdő. Novák Balázs hajója fellúvolt a célegyenesben, ezért egy helyezést veszített, hiszen amíg korrigált, addig Rácz Péterék befutottak előttük.



2. futam – túraverseny



Prédl Andráséknak az erős szél meghozta a harci kedvüket

A nap második futama egy nagyjából 30 tengeri mérföldes túra volt, amit a pályaverseny után azonnal indított Ruji, hiszen cseppet sem mérséklődött a 30 csomós Jugó. Ezt a futamot is páran kihagyták, a már említett biztonsági okokból. Akik azonban végigcsinálták, egy életre szóló élménnyel gazdagodtak. A verseny alatt persze nem gondolta úgy mindenki, hogy ez lesz élete legjobb vitorlázása, de amint átszelték a célvonalat, felemelő érzés volt az összes versenyzőnek az a teljesítmény, amit véghez vittek. A táv végére 18 csomósra mérséklődött a szél, így befutóhoz számos hajó már kireffelt vitorlákkal érkezett. Az egész menet során csak három hajó húzott spinnakert: Kuticsék, Elődék és Alibánék. Meglepetés nem született, nagyjából maradt a papírforma: Kuticsék győztek, bár Előd Botondék sokáig előttük voltak, egészen a kreuz szakasz végéig vezettek. Végül Előd Botond és legénysége hozta be hajóját a második helyre, őket pedig Alibánék követték. Prédl Andráséknak kedvezett az erős szél, a pályafutamban is jól mentek, a túrán pedig negyedik helyen futottak be. Krauth Balázsék is elégedettek lehetnek az ötödik helyezéssel. Az összetett eredmény ma kezdhet igazán érdekessé válni, hiszen már van kiejthető futam, azonban az első három helyen nem történt változás. Még mindig vezet Kutics Krisztián csapata, a második helyen Előd Botondék, a harmadikon Alibán Andrásék állnak.



5. nap



Előd Botond csapata nyerte a Zut-Murter túraversenyt, Kutics Krisztiánéké a Spirit Kupa

Szikrázó napsütésre és szinte szélcsendre ébredtek a Spirit Kupa versenyzői a lenyűgöző öbölben Zut-szigetén. Halasztás után azonban elrajtolt a mezőny 6-7 csomós dél-keleti szélben. Az összetettben második helyen álló Előd Botondék tankönyvbe illő lee rajtot vettek, ám a kreuz bójához a harmadik helyen értek fel. Itt Bajusz Andrásék vezettek, mögöttük Kutics Krisztiánék voltak. Előd Botondék legnagyobb riválisa, Alibán Andrásék csak a mezőny végével jöttek a kreuz bójához, mert a rajt után egy két körös büntető fordulót kellett végrehajtaniuk. Gangaro-szigetnél már Előd Botond csapata vezetett és ezt a pozíciót meg is tartották a célig. Kuticsék közben megelőzték Bajuszékat, de ebben a futamban nem tudtak az élre törni. Prédl Andráséknak és Krauth Balázséknak is feküdt ez a pálya, valamint Schulek Csaba az eddigi legjobb futamát produkálta lánycsapatával; akárcsak Rácz Péterék.



Az V. Spirit Kupán végül 7 futam után hirdettek végeredményt.



Végeredmény 7 futamból:

1. Kutics Krisztián és csapata

2. Előd Botond és csapata

3. Alibán András és csapata

4. Bajusz András és csapata

5. Prédl András és csapata

6. Sabján Annamária és csapata

7. Krauth Balázs és csapata

8. Novák Csaba és csapata

9. Skala Zoltán és csapata

10. Rácz Péter és csapata

11. Schulek Csaba és csapata

12. Szutor Ferenc és csapata

13. Novák Balázs és csapata

14. Gál Zoltán és csapata

15. Ormándlaki Áron és csapata

16. Limoneti Benoit Tamás és csapata

17. Tóth Ádám Balázs és csapata

 

www.sailing.hu


egyse